NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, April 09, 2014

aPdeT Di PeTaNg HaRi

Selamat petang semua..

Budak kecik ni baru bangun tido.. 2 jam gak le dia bantai tido.. bagussss.. dapat gak mak ko ni baring2 rehatkan badan dalam 10 minit..

Elok je rasa nak tetido tup2 si bayi dah menguek nak nyusu.. pastu dok main sembur2 air liur.. menyembur aje kejenye sekarang..

Saje je tau bayi ni macam tau2 je aku mengantuk.. dan2 tu jugak dia bangun kacau aku.. baruu je nak berehat lepas siapkan keje rumah dengan sental toilet..

Kebetulan arini start ada air balik tu yg pulun basuh baju cuci tandas bagai.. ni dah masuk bulan kedua kawasan umah kitorang kena catu air.. 

Mujur air direct masih kuar kat sinki dapur.. so takde la terasa sangat.. senang nak masak2 dan basuh pinggan.. 

Cuma berjimat2 pakai air tangki je sbb kalo air tangki abis terpaksa guna air tadahan je.. nak mandi pun payah kalo air tangki kering..

Okey.. abis bab air.. citer bab sambal lak.. tadi pagi aku masak banyak gak lauk even yg makan kami anak beranak je pun.. masak awal pagi lepas anak2 pegi sekolah kafa..

Walaupun banyak lauk yang aku masak tapi sambal ayam penyet gak yang aku cari tiap kali nak makan nasi.. 

Kalau stok sambal abis harus teringat ingatt je time makan.. sedap sungguh sambal ayam penyet dia even kepedasan dia melampau sesangat.. kekeke


** dah kat tong sampah baru ingat nak snap.. kahkahkah..

Aku kalau tapau nasi ayam penyet mesti beli 3 kotak utk aku sorang je.. tamak giler.. maklumlah bukan selalu aku rajin terjah ke seksyen 7 sana.. 

Nak2 lak memandu bersama bayi.. harus pikir banyak kali nak drive jauh2 cenggitu.. pastu kalau beli aku mesti mintak diorang asingkan sambal..

Sangat best kalau mintak sambal asing tau sbb kuantiti sambal tu dapat banyak sikit dari yg tak asing..


Bila tapau 3 kotak harus ada 3 peket sambal asing.. yahuuu


Sambal kicap dgn sambal cili ni aku tak minat.. memang tak sentuh pun.. aku cuma suka sambal merah di atas.. 

Pedas dia memang menyengattt.. sampai laki aku cakap diorang ni masak letak belerang ke hape sebab pedas gila2.. 

Maka tengahari tadi aku makan bertambah2 nasi.. pastu belen sambal simpan dalam peti ais balik.. nak elak basi.. hehehe

Ohye, semalam pagi curi2 masa pegi kompleks pkns shah alam untuk buat passport si bayi.. dah ada passport senang lah sikit kalo nak merayap pasni.. 

Buat untuk 5 tahun terus.. kos masih sama iaitu rm150 untuk jangka hayat 5 tahun.. untungnya bila buat passport bayi lak kita dapat giliran yang cepat.. 

Lepas je isi borang kecik dan ukur ketinggian baby baru ambik nombor.. tup2 tak sempat nak duduk nombor dah di panggil.. padahal orang tersangat la ramai.. 

Laju2 gi kat kaunter dan tandatangan borang bagai.. wahhh dah canggih eh sekarang sebab kat kaunter tu jugak terus snap gambar.. dah takyah nak gi bilik lain untuk bergambar bagai.. 

Memandangkan bayi aku ketot lagi aku kenalah riba dia.. pastu nak elak dari gambar aku kena snap sekali, pembantu kaunter tolong selubung aku dengan kain putih.. kekeke

Laki aku pulak di tugaskan untuk tarik perhatian si bayi supaya pandang kamera.. dengan sekali snap je terus berjaya.. fuhhh.. dalam hati cakap mesti terbeliak mata dak kecik ni..


Sekalinya betul.. kekeke.. bolats terus mata pandang kamera.. semua urusan passport settle dalam masa sejam setengah..

Kenapa sejam setengah? sebab sejam khusus untuk kita tunggu passport tu siap.. dalam masa sejam tu aku sempat mentekadarah nasi sepinggan kat kafe dlm pkns tu jugak.. muehehehe


Mujur masa ambik gambar passport tak terbeliak macam ni.. hahaha




Entry lepas aku ada bagitau cara aku masak telor separuh masak kan.. mekasih pada kawan2 alam maya yang rekemen aku alat memasak telor ni..


Aku try google mudah.my.. jumpa alat ni.. terus je beli.. 

Rege rm46 termasuk postage.. kena pandai cari yg murah sbb ada yg jual dengan lebih mahal.. mende ni pakai karen.. tp lom testing lagi.. hahaha..


Baru tau jugak yang cosway ada alat masak telor gak.. ciss.. nama je ahli Cosway tapi tatau.. hahaha


Lagi satu ada yang rekemen aku alat ni.. best jugak sbb takyah letrik bagai kan.. kang aku carik gak la..


Okeylah.. si bayi mintak perhatian.. marah woo dia bila tengok maknya hadap henpon je.. Kang aku apdet lagi ye..



19 comments:

MAY said...

kecek2 dah ada passport... auntie ni x dop passprt gtau..grr! nmpk sgt x penah gi obesi kan.sob3...

MOMMYLIN said...

sambal wong solo mmg pedas giler... migrain pas makan... uhuhuh

syalinda johari said...

wong solo punya sambal tu mmg paling pedas setakat ni...rasa nak kluaq asap kok telinga...kahkahkahkah

Anonymous said...

bolatnyaaa mata.. hehehe...

wafaa said...

tomeiii nye bayi niee..geram nk gigit2!!akak bagi makan ape dah nureen?ketoi2 tangan dia.

DYatie ABakar said...

Booollllaaaaatttttt betul mata dia.

Unknown said...

wow nk kna beli ni...jimat masa

http://khalifahdimukabumiforever.blogspot.com/

Unknown said...

wow nk kna beli ni...jimat masa

http://khalifahdimukabumiforever.blogspot.com/

Unknown said...

comelnya...bulat mata dia..:))

Nani said...

salam berkenalan...buat passport tu mesti ader perancangan nak ke mana2 kan...bestnya...(kdg2 terasa nak ikut ana berjln ler...heheee..)

syarida said...

Untungla boleh tangkap gambar kat situ jugak masa buat pasport, masa kami buat dulu kea tangkap gambar kat kedai. Jenuh dua tiga kali kerja. :) ... Ana, rajin2 la update hari2 macam dulu. Letih tau nak tunggu...

http://tentangsuatuwaktu2.blogspot.com/

wantie said...

bersungguh sungguh nya ko cari alat rebus telur tu yer. hahahaha...

amboi bolat nye mata dia. nak gi mana le tu dalam masa 5 tahun ni yer. nak ikut boleh? ngeee

Yus said...

Salam Kak,

lama tak jenguk blog akak. Dah ada anak kecik rupanya. Tahniah ye...ketinggalan bas saya ni.

Nurul said...

Nrl pun suka kalau sambal ayam penyet, biarpun pedas menyengat... Bolaattt mata Nureen, comeyyy... ^__^

izzeyda said...

bulatnya mata nureen..makin cute la nureen nih..sambal wong solo yg tuh xpenah rs..ya ka pedas smpai mcm tuh.. mmg saya xkan tahan pedas smpai mcm 2 laa..

ema nasumi said...

Nape aunty xjumpe nureen coz aunty pn keje imgresen wat pasport

Unknown said...

try tngok milkadeal... ade jual tmpat half boil egg yg murah berganda...

Zai Zamree said...

besonya mata dia...grrrr....geram...

http://storymoryluahanku.blogspot.com/

Mass said...

Comelnya gambar c baby di pasport tu...ana,cuba usha brg2 d lazada...kdg byk offer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...