NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, August 30, 2013

LaGi PeRSiaPaN SeBeLuM BeRSaLiN

Rajin lak aku apdet arini.. hehehe.. isi masa lapang tunggu anak kuar tadika td.. tu yg ada masa sikit tu nak mengarang entry..

Memandangkan aku berpantang sendiri kat umah.. maka bilik bawah adalah lokasi di mana aku dgn baby akan berkampung..

Anak2 biar abah dia yg handle kat tingkat atas.. takkan le aku kena turun naik tangga lak kan di awal2 berpantang..

So bz le aku kemaskan bilik tamu kat bawah.. susun brg2 keperluan masa dlm pantang siap2..


Ni le bilik utk aku berpantang..

Aku dgn baby je kang tido sini.. ica takleh join.. hehehe.. alolooo.. rindu la kat ica sbb dah 4 thn tido dgn dia..


Siap ada alat senam lg tauu.. kekeke.. ada sape2 nak beli beskal senam tu tak ?? Hehe


Apa2 hal sblm nak bersalin keje kemas mengemas umah perlu di lakukan.. lebih2 lg kat tingkat atas.. memang hari2 aku mengemas.. 

Selagi tak settle selagi tu tak leh nak rehat.. mcm2 la yg aku buat dan kemas.. lebih2 lg bab pakaian budak 3 org ni termasuk pakaian abah dia..

Selama ni aku yg byk handle dan lebih masa dgn bebudak ni kan, so untuk memudahkan abah dia uruskan bebudak ni nanti, aku perlu buat sesuatu..


Apa2 hal bilik apis dgn ain kena kemas siap2.. vakum bersih2.. 


Menan2 pun dah cakap dgn diorang jgn sepah2 kan.. sila kemas lepas main..


Ica tumpang posing atas katil abg dia..


Baju2 baby lak aku terpaksa cuci dan dryer terus.. ingat nak jemur bawah cahaya matahari..

Tp memandangkan cuaca hujan tetiap ptg tambahan lak aku bkn ada kat umah sesiang hari makanya nak taknak terpaksa basuh guna mesin dan dryer siap2..


Pastu lipat dan simpan dlm storage box.. settle.. baju beli tak byk mana pun.. semua size sampai 3 bln je.. 

Nanti dah besar sikit baru tambah baju size lain lak.. Selow2.. hehehe..


Baju ain, apis dgn ica pun aku dah asingkan siap2.. taruk dlm box supaya senang abah dia nak cari.. 

Kalau kat dlm almari kang mau susah abah dia nak kenal mana satu baju bebudak ni.. kecuali baju apis la kan sbb dia je anak bujang yg ada..

Semua ni buat sementara je.. kang dah hujung2 nak abis pantang aku handle balik.. ntah2 dlm pantang pun tetap uruskan umah dan anak2 seperti biasa kot.. kikiki

Maklumlah encik suami kan keje.. bibik sah2 aku takde.. Insya Allah mak mertua aku akan teman aku seminggu pertama pantang kot.. 


Ni lak beg yg nak di bawak ke spital.. dlm ni siap2 dah baju aku.. baju baby.. dan baju budak 3 org ni.. baju abah dia je tak masukkan.. 

Yang tu kena taruk beg lain le sbb tak muat dah.. baru je aku prepare beg ni mlm td sbb sblm ni bz sgt.. belum letak dlm kete pun lg ni ha.. hehe

Okey.. cukup dulu utk ptg ni punya entry.. ♥♥♥




17 comments:

IdaShazana said...

selamat berpantang.

ana....beskal tu nk jual brp rm?

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak ana, wahh rajinnya ibu mengandung kemas rumah. hati2 kak oi. hehehehe ;p

anna said...

Beskal tu nak jual ke? Bpe??

Fizah said...

teratur betul buat kerja...kagum! =)

ibh_sue said...

Bab ni akak memang tabik betul kat ko Ana.. Buat keja teratur hokey.. Apa pun hope semuanya selamat nanti. :)

Miss Sasu said...

salam ana, kalau nak beli set berpantang bersalin shaklee, boleh sms sy ye. 0129851718.

adda syuhada said...

adda masa rusydi dulu pun pantang sendiri..sbbnya en somi tak bagi balik kg sbb jauh..kl-kelantan..rindu kt anak takut balik jarang2 anak tak kenal dia plk...kononnya la...ahakss..

Ana Suzana said...

Beskal tu nak jual rm1.5k.. self collect la tapinya kann.. hehehe

Unknown said...

Selamat berpantang

Unknown said...

Akak dulu qayyum je blk berpantang rumah ibu... sebab anak sulungkan, sumaiyyah sendiri2 je operate lagi

Chekgu Azrine said...

Wahhh..xsaba ni nk jmpa bb..hehe

wani said...

selamat bersalin ana

ieza ashaari said...

gulp.. tgk cara org dh pengalaman handle benda2 ni sume, rasa macam za ni xtau pe2.. semoga kita sma2 dpt tempoh tempoh bersalin dan berpantang nanti dengan jayanya.

doakan za ye..menunggu hari untuk anak sulung ni.. berdebar2 rasa..

muzai said...

wahhh semua nye dah ready.. insyaAllah dipermudahkan.. doakan saya rasa moment2 indah macam ni jugak ye :)

ibunurin said...

Hi ana...
rajinnya mengemas... mesti esok-esok baby punn rajin macam mama dia...

ana, nak tanya, kat mana beli katil ain dengan apis tu? berkenan la pulak... nak kena carik untuk anak dara ni, tido lasak sangat..

Ana Suzana said...

Ibu nurin..
Katil tu tak beli.. tu katil custom made je.. designer yg buatkan..

NySah said...

Salam kak ana basuh baju baby gune pencuci ape?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...