NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, September 12, 2012

JuMpa DoKtoR GiGi

Ni cerita isnin lepas.. sebenarnya dah lamaaa sgt anak aku si ain ajak aku bawak dia jumpa doktor gigi.. tapi aku asyik lupaaa jelah nak buat appointment..

Asyik membebel jelah ain ulang2 tanya aku bila nak pegi bila nak pegi.. boleh bernanah telinga sbb dok dengar soalan ulangan yg sama.. tetiap hari lak tu.. ekekeke..

Last2 tanpa di rancang, masa balik dari sekolah isnin tadi, aku terus call klinik gigi kat bukit jelutong tu.. mujur boleh dtg dan ada kekosongan.. apa lagi, zass le kami ke klinik berkenaan..


Nama klinik ni 1st Dental..

Pestaim aku pegi klinik ni.. not bad gak klinik ni sbb selesa dan luas.. sakan anak aku main lari2 dlm tu.. ish3x..


" kakak tak sabarrr nak jumpa doktor gigi mak.."

Yeee.. tak sabar la sangat kannnn.. jgn ko nanges pastu sudah.. hahahha.. tak sangka lak aku dia beriya2 nak jumpa doktor gigi..

Punca utama ialah sebatang gigi dia bahagian bawah dah goyang sbb ada gigi baru yg muncul..


Ica yg tak reti dok diam..

Sebelum pegi klinik ica request nak makan epal.. dia ni kan kejenye mengunyah 24 jam.. hahahha..

So terpaksalah singgah kedai jual buah2an dan beli sebijik je epal utk dia.. hahahhaha.. selamba je beli sebijik.. ekekke..


Ni budak penakut sungguh bila aku cakap yg dia pun kena jumpa doktor.. aku gurau2 je sbb tau dia meraung kang.. hehehe.. tapi kalaulah dia berani memang aku suruh cek gigi jugak..

Masalahnya dia penakut.. huhuhu.. sama mcm mak ko masa doktor gigi datang kat sekolah rendah dulu.. kikiki..

Masa aku register kat klinik ni, aku cakap kat staff situ selain anak aku, aku pun nak jumpa doktor gigi jugak..

" saya nak jumpa doktor gigi jugak boleh..?"

" boleh.. sila tulis nama dgn nombor ic kat sini ye.. utk apa tu ye "

" saya nak buat cycling.. ehhh.. ke circling.. errr apa ehh namanya yg bersihkan gigi tu.. hehehe.."

" Scalling..??"

" haaaaa yee scalling.. ape kejadah cycling lak kan.. ekekkeke"


Ain tak sabar2 nak tunggu turn dia.. asyik dok skodengg je patient yg tengah buat rawatan gigi.. kihkihkih.. Bila sampai je giliran kami, aku suruh ain yg buat dulu.. aku kemudian.. hehehe..


Ini budak sampai ternganga2 tengok kakak dia kena nganga mulut.. kahkahkah


Ni lah doktornya.. nama doktor aku tak tau.. hihihi..


Steady je kakak.. selain cabut gigi yg dah longgar, ain jugak kena tampal gigi geraham sbb dah berlubang..


Mujur tak nanges cuma dia merengek2 sikit sbb nak tertelan air katanya.. padahal pembantu doktor tu dah sedut air tu guna tiub ..


Dah settle.. yeayyyy kakak dah rongak.. ekekkeke.. tapi gigi baru dah start tumbuh dah..


Total yg kena bayar utk kami berdua..

Okeylah tu kan.. aku lak masa tgh buat scalling sedaya upaya aku melawan kesakitan.. ngilu dah sakit sikit2 je benonye tapi tulah, takkan nak nanges lak kan.. malu lah dgn anak..

Even ni dah kali kedua aku buat scalling, tapi tetap seriau.. hahahha.. tapi lepas settle je buat scalling rasa sangatttt puas hati sbb gigi dah cantek dan bersih.. hehehhe


10 comments:

Anonymous said...

eh..sy pon lame tak buat scalling..
huu..haruuu..

eynda said...

Ok jugak persekitaran klinik tu ek... macam nak pegi jugak... bagus tak cara doktor handle pesakit? hehe... penakut akak ni... takut doktor kasar2 :-p

Ana Suzana said...

Sarah..
Pi buat cepat.. Kekekkeke

Ana Suzana said...

Kak eynda
Okey kak.. Doktornya pandai ambik hati budak2..

NONIE AZIZ said...

1st dental ni memang klinik yang anak@ akak suka..nama doc. tu Doc shida kalau tak silap akak...doc.ni pandai handle budak2..anak akak Nayli smpi sekarang ingat kat 1st Dental ada doc baik :D

Ana Suzana said...

Kak Nonie..
oo doc shida eh namanya.. ana pun tau pasal klinik ni dr jiran ana.. doc ni memang pandai ambik hati budak2 kan..

puan.mila said...

eh akak, seumur hidup sy xpenah pun buat scalling..jakun kan..hehe..boleh cmtu?

Unknown said...

Cantiknya klinik gigi tu. Tulah, lama gak tak buat scaling nih.


http://mama-iloveu.blogspot.com/

~ Banyak artikel menarik on kehamilan pada minggu ini :-)

RIZZNA said...

hahaha... 3 bln lepas CiM jumpa Dr.gigi. Total RM550 (hamek kauuu kannn)

crvmin said...

heeeee muka my neighbour masuk blog ana...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...