NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, July 23, 2012

MeNu BeRbuKa HaRi KeDuA

Hari kedua berpuasa aku dah plan nak masak simple2 aje tapi biar best.. kol 2 ptg dah start ke dapur utk prepare bhn2 mentah..

Pastu aku buat dessert dulu sbb biar ptg2 aku kurang keje sikit dan leh tumpukan pada masak lauk je..


Ni dessert yg aku masak.. puding karamel gula hangus..

Pas siap je masak dessert ni terus sejukkan dlm peti ais.. mkn sejuk2 adalah sgt heaven.. perghhh...


Yang ni kuih ke dessert ehh..

Aku buat gara2 tertengok blog CMG semalam.. memandangkan bhn2 dah ada apa lagi.. buat ajelah kannn.. heheheh

Lauk pauk lak aku masak beberapa jenis je.. ada yg lupa aku nak snap mcm ikan bawal goreng dan ulam2an..

Masak lebih sikit semalam sbb adik beradik dgn anak sedara aku tumpang berbuka puasa kat umah semalam.. ni je yg aku sempat snap..


Sambal belacan goreng.. dia mcm sambal tumbuk/gesek.. cuma takde ikan bilis je..


Sayur bayam + fish cake yg melambak2.. hahahha


Asam pedas kepala ikan jenahak..


Ikan cencaru bakar + sambal kicap..

Tu jelah menu aku utk hari kedua berpuasa.. utk anak2 aku buatkan nasi ayam aje.. sempoii je kann..

Seronok betul dapat masak yg best2 utk family..


4 comments:

meera said...

rajin betul ana.. smua yg dmasak tu btul2 menyelerakan. teringin nk jd rajin mcm ana... Insyaallah.

Umialya said...

lamanya tak masak puding tu

Nina Johari said...

ana.. nak resepi puding tu boleh? :)

emel kat dhelyma_bhyrue@yahoo.com

let be frens! follow me~
http://websitenina.blogspot.com/

Misz-ella said...

sedapnya menuuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...