NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, July 30, 2012

MeNu BeBeRaPa HaRi YaNg LaLu

Sorry la beberapa hari lepas aku tak sempat nak kongsi menu ngan korang.. sbb aku takde mood nak apdet.. selsema melanda masa tu.. skrg dah sihat dah Alhamdulillah..

Ni entry byk gambar je ye.. malas nak pot pet pot pet bercerita sbb aku tgh rushing nak pegi hantar anak ke sekolah.. so korang jamu tekak dan mata jelah..

Jgn ada yg nak mintak sikit lak sbb komfem dah lama basi dalam perut.. kecuali dessert tu ada la saki baki tompok2 taik unta.. muehehhehe..

Yang pasti aku masih berjaya tak jejak Bazar ramadhan sepanjang puasa ini.. semuanya homemade.. sukeeee..


Buah2an.. resepi kang aku bg.. ekekekke..


Bihun singapore..


Popia sayur + udang.. sos tu pun buat sendiri ye..


sayur mayur


mashed potato


Daging tumis petai.. ni pewangi tandas ni.. kih kih kih


Sambal tumbuk/gesek


Kacang panggang


Nangka


Beef steak + salad + balsamic vinegar


Sos mushroom blackpepper


Daging masak blackpepper


Ayam goreng tepung


Popia basah


Tauge


Ikan bawal bakar berempah..


Kek karamel Coklat Moist


Tiramisu..

Sekian entry makanan dari aku.. dahhhh.. nak pi sekolahhh.. tataaaa..



20 comments:

Unknown said...

Bestnyaaaaaaa...:)

Unknown said...

Bestnyaaaaaaa...:)

ameris said...

byk giler ana masak.utk mkn brapa hari tu?

ibh_sue said...

Hahaha..betul2 n3 makanan ya..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

first time ila tgok org masak daging masak petai tau ana

Ana Suzana said...

Tu menu utk 3 hari sudah.. Tu pun ada yg ana tak snap.. Hahahha

Ana Suzana said...

Ila..
Dan analah org yg buat style masak camtu kann.. Sedap woooo

Puteri Satu said...

ya rabbi budak ini dah buat akak terliur daah.. tapi paling menarik jiwa adalah tiramisu itu....hehe

@e_da said...

ana tertarik ngan sambal gesek tu.. nti ada masa buat entry resepinya ya.. hihihi.. btw TQ

Unknown said...

banyaknyer menu...cam mana anak masak byk2 tu...huhuee

http://mama-iloveu.blogspot.com/

syawalsimpsons said...

banyak tu makanan...mmg terbaik la

wani said...

terbaekk

eila said...

fuyooo...terbaek ar akak terliur sy tengok!!!nomnomnom

Ana Suzana said...

resepi sambal gesek ada kat labels ye.. sila cek.. muehehhe

Ana Suzana said...

koranggg..
tu menu yg aku masak utk hari jumaat sampai ahad tu wehh.. bkn menu dlm sehari.. ekekkeke

haryati said...

ingatkan menu tuk sehari, terkejut gak...punya byk masak...cm nk buat kenduri je...

Pink Lavender said...

ya ALlah kak..
menarinyer gambo..
terliur tgk..
rajinnyer akak masak mcm2...

makneng follow sini
jemput follow makneng

Aimi Syahirah said...

Kak anaaaaaaaa!
Nak resepi Popia basah puhlisssh~~~

Ana Suzana said...

Aimi Syahirah..
akak bg link tempat rujukan akak tu ye.. kat situ ada step by step dan resepi sekali.. mesti aimi paham lps tu..

Rujuk kat sini :

http://www.myresipi.com/top/detail/1396

Aimi Syahirah said...

Yay! Wokay, terima kasih Kak Ana :))

Kak Ana,
saya ada satu cerita.
Dah dua hari, saya gigih buat Agar-agar. Puding Marble dan Puding Tembikai.

Tapi sangat menyedihkan,
dalam dua-dua hari yang buat ni, takde satu pun daripada dua itu yang menjadi. Menyayatkan kan!

Saya jadi.. serik nak buat agar-agar.

Saya cari resipi agar-agar (selain puding roti, tak kiralah apa-apa pun janji agar-agar sebab saya dah beli serbuk agar-agar) dalam belog Kak Ana, tapi tak jumpa.. :'(

Kalau ada, beritahu Aimi ya!

<3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...