NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, February 17, 2012

SaLaM JuMaaT SeMuA

Amboiiii.. makin jd pemalas lak aku ni ye nak apdet blog.. ingatkan semangat tahun baru tu tetiap hari le konon aku nak apdet blog.. tapi haremmmm.. malas mengatasi segalanya..

Aku malas sbb kesibukkan aku menjadi cikgu pada anak2 aku masa di rumah.. terutama si apis tu.. byk perkara dan byk mende yg aku mesti fokus pd apis.. tu yg takde ruang masa nak ngadap blog tu..


Walau sibuk sekalipun aku tetap akan mulakan pg aku dgn mkn vitamin C utk mengekalkan kecerdasan dan kesihatan aku sepanjang hari.. ewahhhhh... ayatttt.. kekekeke..

Tp vitamin C yg aku amalkan ni lebih kepada minum sbnrnya.. hehehe.. aku suka vitamin C brand ni sbb senang nak minum.. aku kurang suka kapsul sbb selalu tercekik kalo telan..

Utk tghari kang aku mesti minum 1 tin 100 plus pulak utk gaya hidup yg aktif mcm aku.. aicehhhh.. aktif membebel kat anak2 pun ye gak kalo diorang tak dgr cakap.. ekekkeke..

Korang nmpk tak penimbang kaler merah kat dlm gmbr atas ni.. anak aku si ain pi letak menan gagang tepon lak atas penimbang tu.. kreatif sungguh.. hahhaha.. adeh laaa..

Yang aku lak, bila dah berminggu2 tak apdet blog, byk citer yg berlaku.. tp aku rasa cite tu cite biasa2 jelah kot.. so tgk la, kalau ada mood aku akan cite dlm ni.. tp kalau malas, say babai jelah ye.. muehehhehe..

Aku dgn anak2 sihat Alhamdulillah.. apis lak makin seronok belajar.. ain pun sama.. cuma aku dgn ica jelah yg kebosanan hari2 tak tau nak pi mana dah..

Sape2 umah yg dekat area sri damansara tu sila2lah jemput aku dtg umah ye.. leh gak aku melepak umah korang sementara anak aku kat sekolah.. kikiki.. tak malu betul..!! hahaha


Citer psl masak memasak lak, aku lately kurang aktif main masak2 utk cuba resepi baru.. teringin nak try resepi baru dr kawan2 dlm blog masakan, tp apakandaya, hubby aku bz memanjang sekarang ni..

Aku akan memasak bila hubby aku ada masa mkn kat umah.. sbb hanya dia food tester aku.. kikiki.. kalau dah dia bz kat luar camne nak jd food tester.. kalo dessert tu ada la jugak aku buat.. sbb kalo dessert kita leh simpan utk beberapa hari..

Kalo lauk pauk lak kena mkn hari yg di masak tu jugak.. kalo tak kang basi.. kalau ada pun lauk yg boleh di simpan ianya akan bertahan paling lama pun 2 hari.. pastu buanggg..

Kang kalau ada resepi menarik yg aku dah buat aku akan share kat korang dlm blog aku ni.. jgn risau, aku takkan kedekut ilmu punya.. hehhehe..


Ni dessert yg aku buat pg2 buta rabu lepas.. tiramisu.. aku buat kol 1 pg mcm dlm gmbr jam kat atas tu.. aku kalo mlm mmg jenis lmbt tido.. kadang2 aku bkn ada keje pun dah sbnrnya.. boleh je kalo nak tido awal..

Tp tak biasa lak, selagi tak kol 2 pg aku mmg tak leh nak tido.. kalau aku baring kat katil kol 12 mlm pun aku still akan terkebil2 membawak ke 2 pg baru la rasa ngantuk tu ada.. aneh kan aku..

Kekadang aku main masak2 time semua org membuta.. kadang aku lipat kain sambil lyn drama korea kat laptop.. hehehe.. ntah hape la aku ni kan..


Ni le rupa tiramisu aku dr tepi..

Kali ni aku buat dlm bekas kaca panjang lak.. nmpk cantek tp adoiyaiii, malas gile nak potong tiap kali hubby request nak mkn..

Pasni buat dlm cwn jelah mcm dulu.. senang sket nak mencekiknya.. terus sauk je guna sudu.. lg praktikal..


Dah siap tiramisu aku buat popia sardin lak..

Buat byk2 utk simpanan.. so bila nak mkn leh la goreng terus.. byk gak le aku buat pg2 buta tu.. badan dah letih2 sbnrnya tp puas hati sbb dpt buat sesuatu sblm tido.. hehhehe


Dah siap sila simpan dlm peti ais..

Alamakkk.. dah nak kol 11 pg la korangg.. kang aku apdet lg la ye.. sbb skrg ni nak siapkan anak2 pi sekolah lak.. ada kerajinan kang aku stori mori lg dlm ni.. okey.. hehehe..





12 comments:

"CT CoMeL" said...

lame dah nunggu akak update citer...hehehhehe...selalu jenguk2 blog akak gelap gelite jer....now dah ade lampu sikit2 kak....hikhikhikh

"CT CoMeL" said...

lame dah nunggu akak update citer...hehehhehe...selalu jenguk2 blog akak gelap gelite jer....now dah ade lampu sikit2 kak....hikhikhikh

ytekecik said...

wahhh kak ana lme tak update.... ngindu la.. huhuhu

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

akhirnya ana update jugak belog..jangan lupa entry jalan2 baru2 ne hehe

:: Riri-Fatieha ::~ said...

nak ajak kak ana singgah, tp sy keje pulak... hehehe...

Mummyaza said...

apdet jugak akhirnyerr :)

syalinda johari said...

aduhai..my favourite tiramisu

Afida said...

adoyaii....sangat sedap la pulak bila tengok kek tiramitsu tu :D

:: Jemputlah ke blog saya ::

ADEEYA said...

aishh sedap plak tgk tiramisu tu :D

Unknown said...

Jom follow bonde pulak. . .

Kumahuitu.blogspot.com

Zaila Mohamad said...

aku tak sabar nak berenti keje..nak jadi domestic goddess macam hang!

Zaila Mohamad said...

aku tak sabar nak berenti keje..nak jadi domestic goddess macam hang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...