NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, July 08, 2011

PuLaU ORaNg UTaN

Adoiyaii.. tak abis2 lg cite kat bukit merah.. padahal peginya 2 hari satu malam aje pun.. kekeke.. Ohye, kami tak pi lepak mandi manda kat waterpark pun..

Hubby aku kata dia malas nak mandi2 kat situ.. dan aku pun jd malas gak nak angkut bebudak mandi kat situ kalo aku kena handle sorang2.. so keputusannya takyah masuk terus.. hehehe.. anak2 aku bukan tau pun psl waterpark pun kannn..

Takpe, lenkali kita pi masuk dlm tu yee.. lani meh kita pi tgk org utan sbb mak korang ni yg terlebih excited nak pi situ.. penat tau bodek2 hubby mintak tunaikan permintaan aku ni.. kekeke..


Masa ni tgh tggu hubby uruskan urusan check out.. yg aku lak hubby suruh pi susun brg2 dlm kete.. settle je urusan, kami di bawak naik buggy utk ke tempat beli tiket masuk ke pulau org utan tu..




Lengang je masa ni kann.. maklumlah, bkn musim cuti sekolah.. hehehe


Jeti tempat menunggu bot nak ke pulau..


Tempat beli tiket..


Sementara bapak diorang pi beli tiket, meh tgh gelagat anak2 aku dulu..








Dah beli tiket pun.. aku dgn hubby dan ain je yg di kenakan bayaran.. ica dgn apis takyah..

Rege dewasa RM28 sorang
Rege Kanak2 RM25 sorang

Sblm pi jeti, kami berlegar2 dulu kat area sini.. taktau apa nama tmpt ni.. tp meriah la sbb byk gerai2 jual cenderahati, jual menan, jual mknn dan mcm2 la..


Badut pun ada gak.. ain sorang je yg berani nak pi kat clown tu utk mintak belon.. dulu masa kecik2 dialah yg paling penakut..


ica dgn apis penakut sket.. tgk la apis tu.. punyalah jauh mamat tu berdiri.. kekeke.. panggil suruh dekat2 pun takmo..


Ain dpt crown dr clown.. hehehe..

Kaler hijau feveret apis lak tu.. hanginn je apis masa ni.. tp aku ckp kalo nak pi mintak sendiri.. tak nak lak dia pi mintak lps aku ckp camtu.. takut punya pasal la tu.. kekeke


ini budak mahu tapi takut.. aku pujuk gak dia suruh pi kat clown tu mintak belon.. last2 dia berani gak akhirnya..


Hepi je bila dpt belon.. apis je tak dpt belon.. tp dia dpt menan dr abah dia.. cehhh..

Pastu kami pun pegilah berjalan menuju ke jeti utk tunggu bot bawak ke pulau org utan ni.. dlm kepala hotak ni dah terbayang mcm2 dah..

Dah terbayang2 saat dokong itu anak org utan dan bg susu botol.. pastu terbayang bergambar dgn org utan yg dah dewasa.. kekeke


Lajuuu je bebudak tu berjalan tinggalkan aku.. cettt..


Masa ni boleh tahan ramai gak yg dah menunggu..

Bot pulak akan dtg ambik penumpang setiap 35 minit sekali.. nyesal tau tak beli apa2 jajan masa menunggu bot ni dtg.. laparr betul di buatnya walaupun dah byk melantak masa bekfes pg tu..

Gerammm je tgk org mkn kopok krup krap krup krapp dpn aku.. cian kat anak2 aku yg tertengok2 org tu mkn dpn diorang.. nak pi beli malas lak menapak jauh2.. so, dok jelah dendiam sambil tggu bot dtg..


merajuk sbb takde mknn utk dia kunyah2.. kekeke


Bot pun datang.. tapi kami tak dpt naik sbb penuh.. so terpaksalah menunggu lg utk 35 mint berikutnye.. sob sob sob..


budak2 pun dah mcm boring sket dah sbb kena tggu lama.. sib baik tak melalak sbb diorang leka main menan..


Eh ehhh.. ada monyet la kat belakang ica.. kekekke


Akhirnya, slps 30 minit menunggu sampai gak bot yg di tunggu2.. masing2 laju2 nak pegi naik bot sbb takmo menunggu lagi dah.. penat woo..


dlm bot sempat lg nak posing.. bukti yg aku dpt naik bot.. ekekeke






Sampai pun akhirnya.. perjalanan lebih kurang 20 minit kot..


Tak sabar2 dah tau aku masa ni nak tgk org utan.. mcm la tak pernah tgk langsung sblm ni kann.. kekeke.. teruja sungguh aku.. kat situ ada 26 ekor org utan katanya..

Sekalinya bila dah pegi kat tempat org2 utan ni aku kecewa sgt sbb org utan sume dok jauh2.. ada yg atas pokok.. ada yg membuta di ceruk hujung nun..

Lorrr, aku bayangkan org utan ni di letakkan di kawasan bebas dan kita boleh pegang2 atau bersalaman dgn diorang.. rupa2nya dlm sangkar ehh..

Yeyee je aku ingat kita dpt tgk dan pegang2 mcm pegi taman arnab tu.. terus tak tercapai hasrat aku nak bergambar dgn org utan sambil pegang2 bahu antara satu sama lain.. ekekeke.. adoi laa.. terlebih imagine rupanya aku ni..

Jadinya, sekeping gambar org utan dewasa pun aku tak dpt nak snap sbb byk terlindung dek semak samun.. ok takpe, utk mengubati hati yg kecewa, meh kita pi jenguk nursery baby org utan..

Ada yg kata kat aku kita leh pegang baby tu dan bagi dia susu botol.. bila teringat kata2 mcm tu terus aku jalan laju2 carik nursery tu pulak..


Lg sekali tersasar dr yg aku bayangkan.. kekeke

Jgn mimpi lah ko nak pegang dan timang2 baby org utan tu.. sila tgk dr kaca luar je ye.. ahaha.. adoi laaa.. sabar jelah aku.. tp baby org utan ni bikin aku geramm je.. aksi diorang cute betul la..


Main guling2 kat lantai.. comel kann.. anak2 aku suka tgk gelagat diorang ni.. comel betul..


Siap pakai pampers lg tu.. brand Fitti lak tu, sama brand yg aku pakai masa beranakkan ain dulu.. kekeke.. sabarr jelah..


Skodeng staff situ buatkan susu utk baby org utan..


Ok dahhh.. jom la balik.. mak korang dah sedih tahap gaban dah ni sbb yeyee je cite dgn hubby mcm tu mcm ni.. last2 sume tak sama spt yg di bayangkan.. kekkeke..

Aku ckp dgn hubby, rege tiket punyalah mahal rm28, tp tu je ke yg kita dpt tgk.. pastu terus hubby ckp yg duit tu kita anggap derma jelah utk proses penjagaan org2 utan tu.. ingat senang ke nak bela org utan.. susu dia lg, pampers lg, mknn lg, rawatan lg..

Haa kauu, terus insaf.. kan dah kena ceramah.. hehehe.. ye tak ye gak kann.. ingat senang ke nak bela org utan.. hehehe.. ok... dah tak komplen bab rege tiket dah pastu.. :-p


Korang tgk tangga dia.. ni tangga nak gi naik kat bot ni..

Aku masa ni dah la pakai kasut tumit tinggi.. gigil2 lutut aku nak turun masa ni tau.. takut tergelincir.. kalo aku tau camni tangga dia, komfem aku tak pakai kasut high heel..

Tp aku pakai kasut high heel pun sbb aku gi kenduri.. takkan la nak pakai kasut sport lak kan.. hehehe


mkn eskrem sementara tggu bot dtg jemput


Dah naik bot pun.. tak sabar2 nak balik ke darat.. dah lapar dah masa ni..


Bye2 pulau org utan..

Masa dlm perjalanan tu aku seronok tgk keadaan sekeliling.. tenang je.. pastu aku pun tanyalah kat hubby aku

Aku : yangg.. ni laut ke apa ekk sbb ombak dia tak kuat pun..

Hubby : awak tau tak maksud L.A.K.E tu hape..?? Lake tu laut ke..??

Erkkk.. wakakakaka.. camne ntah aku terlupa yg kitorang gi Lake Town dan bukannya Laut town.. kekeke..

Sabar jelah dgn laki aku ni.. perli bukan main lg ehhh..!!







10 comments:

Izza - Jiejah said...

patut la x leh dukung² semua pestu tiket mahal ... tgk ler dia tulis :thank you for donating: hhehehe mmg derma aje la yg lebih kikiki

qemaishak said...

risau juga kak nak biar bebas takut diapa-apakan budak-budak ke apa tapi patut ada la yang boleh pegang untuk bergambar kan..memang niat tuk derma la kan pastu dapat pengalaman naik bot hihi

puansazusarin said...

dia kne kurung kak sbb lau lepas cm kat zoo taiping 2 habis botol susu anak buah sy dia amik..siap isap2 depan kita lg....keh3...

Ana Suzana said...

Kak jiejah..
Tulah.. Kikiki.. Xpe, tgk gelagat baby org utan tu pun dah best.. Hehe

Ana Suzana said...

Qemaishak..
Ye tak ye gak kann.. Kekekke.. Di buatnya mengganas lak org utan tu kan naya lak.. Hehehe.. Tak pun kang bebudak baling mcm2 lak kat diorang kan.. So better kurung jelah.. Hehe

Ana Suzana said...

Missazusarin..
Aikk.. Zoo taiping depa bebas ekk.. Adoiyaiii.. Lawak lak membayangkan org utan rampas botol susu anak buah tu.. Kekekek

adarnadzmie said...

sabo jer la ana... nnt tgk org utan kat tempat lain yer...

Unknown said...

adehh la ayat yang terakhir tu yg tak leh tahan..kekekek

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hikhik..lake ok..bukan laut

CikNgah said...

mcm mana leh x ingat itu lake...hihihiiii ni mesti sebab sedih tahap gaban tuuu..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...