NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, July 27, 2011

JoM BuNuH KuMaN

Opss.. bkn bunuh Kuman pelakon tu tau.. tu kang tak pasal2 kena hukum mati mandatori lak kang sbb membunuh.. hehehe..

Ni aku citer pasal bakteria.. ececehhh.. entry serius lak kali ni ye.. ngeh ngeh ngeh.. blogger la katakan, sentiasa berfikir nak buat entry..

Pastu kamera always ada di mana2.. tak kira la kamera hp ke kamera betul ke.. janji ada kamera sudah.. sbb cerita yg di sertai dgn gmbr lg segar mata nak membacanya..

Kalau ternampak org yg sket2 nak ambik gmbr, sket2 ambik gambar, haa tu mesti blogger tu.. ekekeke.. yg tak tau mesti rasa pelik dan ckp dlm hati... ek elehhh tu pun nak ambik gmbr ke.. jakun ke hape.. ekekeke..

Ehh dah menyasau jauh dah cite aku dgn tajuk entry lak.. miahahaha.. sbnrnya saje nak share info dgn kengkawan semua..

Korang kalau nak menyahkan kuman atau bakteria korang buat camne ekk.. kot2 ada info2 berguna leh la share..


Aku lak pakai ni.. selain guna febreeze, aku pakai ni utk kegunaan dlm umah dan dlm kete..

Bau dia ofcoz la tak berapa nak wangi sbb komfem la bau ubat2 kan.. hehehe.. tp anak2 aku kata wangiiii.. eh ehhhh budak2 ni.. pelik beno taste korang ekk..


Pakai ni sbb anak2 aku ni mudah beno nak selsema..

Harap2 dpt la kurangkan virus mudah kena selsema ni.. selagi ada cara kita usaha jelah kan.. selebihnya tawakal jelah.. sbb penyakit ni kalo nak kena tetap akan kena jugak.. mmg payah nak elak..


Tengokkk.. tu pun nak snap gak.. ekekke..

Masa nak snap ni aku pandang jiran2 keliling gak.. bila line clear baru aku snap.. kang kalo diorang nmpk kang mesti pelik pulak kang.. apekejadah lak budak nih snap gmbr botol dettol lak kan.. ekekekeke..


** lakonan semula.. kahkahkah..

Td balik dr sekolah aku bersihkan kete aku mcm selalu.. rimas kalau tgk kete sepah dgn mknn.. dgn habuk2 biskut la.. serdak2 jajan la.. sampai je umah pas loading bebudak aku pun operasi la kete aku mcm selalu..

Nak cuci malas lak.. sbb cuaca mendung je.. lgpun kete aku kena parking kat luar pagar umah kan.. so kalo hujan kang tak berbaloi penat lelah aku cuci kete.. sok pg jelah cuci sblm pi sekolah..

Tp td aku cuma vakum dan lap2 dlm kete je.. dah settle dan dah bersih barulah aku spray itu dettol.. spray sampai berjerebu dlm kete aku.. ekekeke.. baru puas hati bila kuman mati.. ecehhh, mcm le nmpk kuman tu mati ke tak..

Tapi lps spray mmg rasa freshhh aje bau dlm kete tu.. rasa mcm anak2 aku terselamat je dr virus2 dan bakteria dlm kete.. hehehe..

Ok dah.. tu je info nak share.. muehehehehe.. apa lg, pi la kedai beli spray dettol jugak pi.. :-P




6 comments:

Unknown said...

bagus gak ye...em..dettol punya brand mmg serba guna...

amelia shafer said...

hehehe...dh jadik pembunuh.. esok kuman dan anak beranak dia tuntut bela..mau jenuh nk ganti nyawa!hihi

Rosmawani♥ said...

Jom... duk umah atas mcm sy ni lagi byk debu tau.. aduhaii.. smoga anak kak dilindungi .. amin :)

adarnadzmie said...

Hehe... Ana ni mcm duta penyembur kuman Dettol pulak... ada gaya tu...hehe...
pa pun thks for sharing....

qemaishak said...

qema guna febreze antibakteria yang kaler oren..bau wangi je, harap kuman mati la kan ekeke

ameris said...

ana dah jadi duta dettol. dapat royalti ke? tp mmg bagus dettol nie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...