NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, July 06, 2011

BeRGeLaP LaGi

Sblm aku sambung cerita pasal kat perak, aku nak cite dulu pasal smlm.. Smlm masa aku tengah kelam kabut nak hantar ain pi sekolah, tup2 karen takde..

Masa tu aku dah bukak gate utama sbb nak masukkan myvi aku yg parking kat luar masuk ke dlm umah.. anak2 aku lak masa ni dah standby dpn pintu umah dah utk masuk dlm kete..

Sebelum loading anak2 aku masuk dlm kete myvi, aku masuk umah dulu check2 ada benda yg tertinggal tak.. haa, masa ni lah baru aku tau yg karen dah takde.. lebih kurang pukul 12.45 mcm tu kot start takde karen..

Daripada info yg aku dpt, bkn kawasan perumahan aku je yg takde karen, katanya seluruh seksyen u10 hadapi masalah yg sama.. yg aku lak, mujur ada adik lelaki aku yg baru sampai umah aku mlm td..

So aku mintak dia tlg jgn ke mana2 selagi karen takde sbb pintu pagar takleh nak berfungsi selagi takde karen.. tulah kelemahan auto gate nih.. huhuhu.. kalau le adik lelaki aku tu takde, komfem aku tak pi sekolah..

Yelahkan, takkan nak tinggalkan umah dgn biarkan pintu pagar terlapanggg mcm tu aje.. huhuhu.. kol 12.50 tghari aku berdezup tinggalkan umah sbb nak hantar ain pi sekolah.. terkontang kanting le adik aku tu sorang2 kat umah.. kekeke

Mesti bosan kan, dah le coverage telefon takde tetiba jugak, pastu 3g pun takde..wireless pun terputus.. melangut jelah tggu karen hidup balik.. pelik betul, apesal karen takde yg lelain pun terganggu sama ekk.. abis putus hubungan terus..

Aku lak, masa dah kat highway baru boleh call hubby aku utk bgtau karen terputus.. aku sangkakan karen takde kejap je, rupanya masa balik dr sekolah pun karen masih takde..

Aduhaiii, masak mcm ni wooo.. dah le musim panas.. ecehhh, mcm le ada musim winter bersalji kat malaysia ni lak kann.. kekeke.. masa sampai umah, anak2 aku sume tgh membuta dlm kete, so aku biarkan jelah enjin kete hidup dulu..

Sbb bosan, makanya aku drive kuar dr kawasan perumahan aku jap utk carik line 3g.. nak online fesbuk benonye.. kekekke.. pastu nak cari signal hp sbb nak call hubby.. tp kuar kejap je, pastu patah balik ke rumah.. sian adik aku sorang2.. hehe


Di pendekkan cite, sampai ke malam pun masih takde karen lg..

Masa ni aku dgn anak2 dah lepak dlm umah dah.. takkan le nak lepak dlm kete sepanjang masa kan.. kang abis lak minyak kete aku kang.. aku tgk byk gak jiran2 yg tinggalkan umah masing2..

Aku lak bg anak2 aku mkn nasik siap2 sbb takmo diorang kelaparan lak.. tu pun makan nak kena paksa.. geram betul aku tau.. ish3x..


Masa kat dlm umah, kami hanya bertemankan dgn lampu emergency ni je.. tak psg lilin pun sbb lampu ni dah cukup terang.. tu adik lelaki aku tgh layan game dgn apis.. hehe


Ica tak takut pun main dlm gelap.. sibuk main beskal pusing2 satu umah..

Pastu dia ni smlm bantai berak 3 kali.. bkn cirit birit pun.. dia berak sket2.. yg aku pun tak sabar2 nak bersihkan dia, patutnya tggulah dia kuarkan semua khazanah dulu kann baru lah basuh..

Ni tak, budak tu baru kuarkan seketul kecik dah heret pi bilik air utk cuci.. tukarkan pampers baru.. tak lama tu dia meneran balik.. cuci lg.. selang 10 minit dia meneran lg sekali.. adoiyaiii, main taik jelah aku mlm td.. sabar jelah aku.. kekeke.. opss.. ada yg tgh bersarapan kahh..?? kahkahkah..

Hubby aku masa ni lom balik2 lg sbb ada meeting lak dia.. mujur gak aku di temani adik aku.. kalo sorang2 mau histeria aku layan bebudak nih.. kekekke.. di sbbkan tak tahan tgk keadaan anak2 aku yg berpeluh berjurai2, makanya aku ajak lepak duduk dlm kete balik..

Fuhhh.. baru lega sbb dpt ekon.. hehe.. tgk kat meter kete, sib baik minyak ada separuh lg.. sambil dlm hati tu doa2 cptlah ada karen... masa ni line coverage hp dah berfungsi, takdelah mcm sblm tu yg hanya utk emergency call only..

So aku pun calling2 le biras aku yg dok alam budiman tanya kabo.. hehehe.. sbb umah dia pun sama takde karen gak.. pastu calling2 kwn yg dok cahaya spk tu.. pastu main msg dgn hubby.. huh, bosan betul.. line 3g still tak leh connect, so tak leh online fesbuk lg.. mati kutu betul masa ni..


Anak2 aku yg jap2 ok.. pastu gaduh sesama sendiri.. pastu ok balik.. mencabarrr betul peel korang yee.. dah le mak hang tgh haus ni sbb stok air masak kat umah abis.. kekeke

Dlm boring2 tu sempat gak le aku gi memancing.. mancing ikan lg best.. ngeh ngeh ngeh..


Mancing kat laut mana ntah.. lupa lak aku..


ikan pertama yg kau dpt.. kekkeke


Wah.. makin lama makin berat ikan aku dpt tangkap.. cayalahhhh.. ada bakat memancing rupanya aku nih.. kekkeke


Ha kauuuu.. lg berattttt.. ni jual ni boleh kayo aku ni.. kekeke


Bkn takat ikan je aku dpt tangkap, peti harta karun pun aku dpt tangkap gak.. adeh laaa.. kekekke.. terus aku bosan.. gile ahhh.. boleh pening di buatnya sbb tak tau nak buat apa dah masa tu..

Tgk jam dah kol 9 mlm.. hubby lak lom sampai2 lagi.. pastu dpt sms dr biras, katanya alam budiman dah ada karen.. aikk.. pesal kwsn umah kitorang takde lg nih.. kang dok lama2 dlm kete kering gak minyak kete ni kang..


Tetiba aku nmpk beberapa org penduduk pi kat pondok tnb tepi umah aku ni haa..

Sempat gak le aku snap ambik gambo.. kekkeke.. diorang masa ni try godek2 kat dlm pondok tnb tu.. maybe nak try hidupkan karen balik kot..

Tak lama lps diorang godek2 ni tetiba teranggg je kawasan perumahan kitorang.. Alhamdulillah.. legaaa sgt2 sbb bolehlah lepak dlm umah dah pastu.. terus call hubby bgtau dah ada karen.. hehehe..

Yg pasti sampai ke sudah aku tak tau apa punca takde karen semalam.. 10 jam woo takde karen.. mujur ikan2 dlm akuarium tak mati.. ingatkan dah nyawa2 ikan dah ikan2 tu..

Dah la wehh.. penat lak aku nak menaip.. kekekke.. mata still ngantuk lg nih gara2 tido lmbt tgk Oppa Lee Minho dlm drama City Hunter.. hehehe.. kang aku sambung cite lain lak ye.. tataaaa



11 comments:

ieena said...

Rmh akak kol 8 dah ada karen balik...kawasan perumahan ana lg lambat eks...tp awal pg td lam kol 4 ke 5 pagi gitu lg skali karen terputus..sib baik kejap jer...sauna weh...

sabariah said...

cian akak yer...saya yg baca nie pun dah semput2....
amboi sempat lagi tu bgtau citer korea dia..sama lah kita..saba pun dah terjatuh cinta plak ngan si hero city hunter nie......

Izza - Jiejah said...

fuhhh ana , mmg berlengas kami anak beranak semalam . pertama kali sejak kami pindah tau terjadi ..
akak ni ada baby lagi jenuhhhhhh ,ngamuk² dia nak tido tp x leh sbb panas .
ana ada biras ye kat AB ,ntah² akak kenal hihi

Cik Puan Izan❤ said...

10 jam xde karen tu..mmg mati kutu la..tak pernah lagi jadi kat izan...

tim_fs said...

ana..bukan ke auto gate ade backup bateri,saya pnye klu takde karen blh bukak/tutup..tp perlahan la..

DeQWa said...

Tak call TNB ke kak ana....
10 jam lama tue,mau mandi peluh gak la,musim panas skrg nie....
ermmm,penangan demam city hunter...kak ana gak,hari2 tdo lewat gak,memule cam xbest...layan best plak...adoii...

za said...

kak ana, nape tak kol tnb? lamanya takde letrik..

kalo kat tempat kita takde letrik, boleh report kat tnb, dail 15454.. :)

http://www.tnb.com.my/contact-us/customer-care/tnb-careline-15454.html

farah fauzi said...

terrernyer diorang godek2 pondok tnb tuh..hehe..

Liyana Aziz said...

betul kak, semalam kat puncak perdana x de gak karen... seb baik minggu ni x de kelas so yana terus je cabut balik rumah... heheheheh... kesian kawan2 yg kat kolej... hukhukhuk

dengan coverage x de, line tenet x de... hukhukhuk

ALINA ZAINI said...

salam ana, autogate rumah akak boleh buka kalau x ada elektrik. akak guna remotenya la. macam kita balik dari luar lah. kenapa autogate rumah ana x boleh buka ya?

Muhammad Mohsin said...

Punca takde karen.. Sbb ade prob kat Puncak Perdana.. tuh yang satu u10 takde karen.. mohsin dapat tau pown sbb jiran bg tau... Ape Mslh Tah.. Pastuh Mula2 Anak Si Jiran dpt tau anggaran siap pukul 3.. alhamdulillah pukul 9 dh ade da.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...