NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, April 25, 2011

LePaK2 OpiS HuBBy

Ni cite jumaat lepas yg aku takde mood sgt tu.. tp takde mood aku tu jap je.. tak lama pun.. ptg jumaat tu dah ok dah.. hehehe..

Pas taip last entry kat mcd tu aku terus cpt2 pi ambik ain.. hujan masa tu punyalah lebatttt.. pas ambik ain terus drive menuju ke sri gombak..

Bkn jenjalan ye, tp aku pi hantar kete myvi aku ke bengkel sbb nak tukar cermin windscreen kete aku yg retak sket sbb terkena batu.. bukan org baling batu.. tp ni batu yg terpelanting gara2 memfollow belakang lori agaknya.. cisss... hehe

Sampai je bengkel terus tggu hubby sampai.. yelah, kang aku dgn anak2 nak balik naik apa lak kan.. jauh tu sri gombak dgn shah alam.. lepak dlm stgh jam la jugak rasanya baru hubby sampai..

Pas abis pung pang pung pang dgn tokey bengkel tu barulah kami sume berambus.. rabu baru leh collect kete..ish3x.. lama betul kete aku masuk wad.. huhuhu.. sbb bkn tukar cermin aje, nak touch up balik mana yg calar2 kasi cun balik.. hehehe

Sblm balik umah kenalah hantar hubby pi opis dulu sbb dia nak sambung keje.. masa sampai opis dia jam dah pun kol 6 ptg..

Kengkonon nak balik umah terus la kan.. tp hubby kata tak payahlah, lepak jelah opis dia.. dia ajak ikut meeting sekali mlm tu..

Sib baik meeting kat tempat mkn2.. kalo meeting formal kirim salam leee.. so aku pun setuju la.. anak2 aku pun suka jugak.. diorang suka dpt lepak opis abah diorang.. pelik gak aku, apa yg buat diorang suka lepak opis tu ntah.. mungkin sbb ada bapak dia jelah kot.. hehehe.


Masa ni staff kat department hubby aku masih ramai lg.. tak ramai yg balik lg..


Hiasan kat dlm bilik opis hubby aku.. selain dr wayar2/kabel2 yg menjalar sana sini , ada le jugak terselit bunga hiasan.. ekekeke..


Tu diaaa.. bebudak ni dah bikin mcm umah sendiri..

Lebih2 lg banyak org2 melayan diorang.. lglah ribut dlm opis tu dgn suara diorang yg terjerit2 ketawa kesukaan.. hahaha.. bagusss.. byk babysitter anak2 aku.. ekekeke


Ketuk badan kakak dia dgn botol buih sabun..


Ni keje apis, dia ni pemalu sket..

Kawan2 hubby suka usik2 dia.. pastu abah dia pun pasangkan le cite kartun kat channel 613 tu.. kebetulan cite feveret dia lak tu.. terus la dia melekap je dpn tv tu ha..

Ica lak bila nampak je cite kambing tu terus sebut " babeng.. babeng.." kambing la maksudnya tu.. tp dia sebut babeng.. keh keh keh..








Main tekan2 kalkulator guna kaki.. ekekekeke..

Pas maghrib barulah kami blah dr opis tu.. hubby meeting kat Rasta TTDI.. aku pestaim gi situ.. tmpt tu aku biasa dengar tp pegi tak pernah lg.. so mlm tu pestaim aku gi situ..


** pinjam gambar dr google.. ni la tmptnya.. tp kami sampai kat sini mlm..


Byk gile stall2 jual mknn..

Utk org yg pestaim sampai mcm aku ni agak jakun la sket kan.. memula pi cari seat yg selesa sket sbb kebetulan masa sampai kat sini ica tido lak.. jd nak dok jauh2 dr org ramai..

Pastu bila dpt je tempat duduk, dtg sorang makcik ni bawak menu kat kita.. belum sempat baca menu dah dtg lg sorang makcik lain bawak buku menu gak utk kita pilih.. bila aku belek2 dua2 menu tu dtg lagi 2 org makcik bawak menu jugak.. ahahahha.. ni pehal ni.. sume berebut2 nak hulur menu..

Aku tercengang gak memula.. heran pun ye gak.. rupanya baru aku tau yg diorang ni kan dr gerai yg berlainan.. so masing2 kejar customer dan tawar mcm2 menu kat pelanggan.. yg jd masalahnya sume menu nmpk menarik.. ekekeke..

Tak pasal2 aku order setiap satu menu dr setiap makcik2 yg dtg tu.. ha kauuu.. pengsan le laki aku tgk bini dia mkn mcm resaksa yg kelaparan setahun.. kah kah kahh..

Aku order 3 set nasi ayam (asalnya utk anak2 aku.. tp sudahnya aku gak yg abiskan sume tu), satu set nasi lemak special utk aku.. abis jugak aku mkn sume nasi2 di atas tu tau.. dah mcm org bela hantu lak kan.. lapar sungguh.. wakakakka..


Tak cukup dgn nasi2 tu aku bedal lak kentang goreng, pastu hubby aku order pulak kepak ayam bakar.. wallaaa.. gila sendat perut aku pastu..

Tp mknn kat situ sume sedap2 wehhh.. mcm2 adaaa.. nasi ayam penyet pun ada.. yg ni aku tapau bawak balik.. geleng kepala tau laki aku sbb dia ingatkan aku dah kenyang.. rupanya sempat lg tapau nasi ayam penyet tu.. ekekkee..

Tu mujur tapau satu je tau bang.. sbb masa tu asyik la tertengok2 gerai org jual burger hotdog special.. mcm besttt je.. tp tak order pun.. ekekke


Ica dok layan membuta.. lenguh2 tgn aku pegang dan riba dia.. sib baik tak lama pastu dia terjaga.. bgn2 terus sumbat mknn kat dia.. ngeh ngeh ngeh


Ain mkn sket je.. pastu sibuk main tiup2 buih sabun..


Apis mkn byk sket je dr ain.. pastu aku gak yg tlg abiskan nasi2 diorang..




Hasil dr pemakanan aku mlm tu.. miahahahha..

Dlm kol 10 malam baru hubby aku abis meeting.. sampai umah apa lagi, mandikan anak2 dgn air suam.. tukarkan baju tido dan tidoo sbb soknya nak balik kulai.. the end.. sekian cite saya utk kali ini.. ekekekke.. entry ntah hape2 kan..






3 comments:

MeM nak kurus said...

best la tu citer Ana....ada gak..Mus dah lama x update....hehehe..nti nak tunggu citer KUlai lak yer...

maszmadi said...

wah, come jerk ica pakai baju kurung yerk..

mama-arrysyah said...

kak ana makan banyak tp badan still langsing..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...